Pedagoško – psihološki kutak

Stručna suradnica – psihologinja

Maja Milidrag

Email

Radno vrijeme

od    do

Što radi školski psiholog?

U radu s učenicima školski psiholog prepoznaje njihove individualne potrebe, te, u skladu s time, provodi individualna i grupna savjetovanja. Prepoznaje specifične poteškoće u učenju i pomaže u postizanju boljeg školskog uspjeha, prepoznaje darovite učenike i učenike s poteškoćama u razvoju. Nadalje, pomažu učenicima razvijati adekvatne mehanizme suočavanja i prevladavanje stresnih događaja i kriznih situacija, razvija i provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja, programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti, učenje socijalnih vještina. 

U radu s roditeljima pomaže prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika te podučava roditelje kako da reagiraju u skladu s njima. 

Kroz svoj rad surađuju s nastavnim osobljem škole, educiraju nastavnike o recentnim saznanjima iz područja razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije te pomažu nastavnicima u rješavanju različitih problema s kojima se susreću.

Stručni suradnik – pedagog

Nemanja Radišić

Email

Radno vrijeme

od    do

Što radi školski pedagog?

Zadaća pedagoga u srednjoj školi je široka i složena jer se odnosi na podršku učenicima, nastavnicima i roditeljima u procesu obrazovanja i odgoja. Pedagog je ključna osoba u poboljšanju kvalitete odgojno-obrazovnog procesa i stvaranju pozitivnog ozračja za učenje i razvoj. Evo nekoliko ključnih zadataka pedagoga u srednjim školama:

1. Praćenje i podrška učenicima
Individualna podrška učenicima: Pedagog pruža pomoć učenicima koji imaju poteškoća u učenju, prilagodbi ili socijalizaciji. Također uključuje prepoznavanje učenika s posebnim potrebama i pružanje podrške kroz prilagođene programe ili aktivnosti.
Razvoj vještina: Pedagog radi na razvoju socijalnih i emocionalnih vještina kod učenika kao što su samopouzdanje, rješavanje sukoba, komunikacija i donošenje odluka.
Savjetovanje: Pruža savjetodavnu podršku učenicima u vezi s akademskim problemima, osobnim poteškoćama ili planiranjem buduće karijere.
2. Suradnja s nastavnicima
Metodički savjeti: Pedagog surađuje s učiteljima u izradi nastavnih planova, pronalaženju metoda za unapređenje nastave i prilagođavanju nastavnih materijala potrebama učenika.
Stručno usavršavanje: Organizira radionice i seminare za nastavnike za usavršavanje nastavnih vještina, rad s učenicima i rješavanje disciplinskih problema.
Potpora razvoju discipline: pomaže nastavnicima da razviju strategije za održavanje discipline u razredu i uspostavljanje pozitivne školske klime.
3. Rad s roditeljima
Savjetovalište za roditelje: Pomaže roditeljima da razumiju probleme svoje djece i daje im savjete o tome kako mogu podržati njihov razvoj i obrazovanje kod kuće.
Organizacija roditeljskih sastanaka: Sastanke s roditeljima organizira pedagog s ciljem boljeg povezivanja roditelja sa školom, kao i rješavanja konkretnih problema vezanih uz učenike.
4. Unapređenje školskog programa
Vrednovanje nastave i školske klime: Pedagog sudjeluje u analizi uspješnosti odgojno-obrazovnog procesa, prati postignuća učenika i predlaže poboljšanja u radu škole.
Izrada preventivnih programa: Sudjeluje u izradi i provedbi programa za prevenciju nasilja, zlostavljanja, ovisnosti i drugih oblika rizičnog ponašanja.
5. Radite na inkluziji i raznolikosti
Potpora inkluzivnom obrazovanju: Pedagog radi s učenicima iz marginaliziranih skupina, učenicima s posebnim potrebama ili teškoćama u učenju, kako bi se osigurao jednak pristup obrazovanju za sve učenike.
Promicanje tolerancije i poštovanja: Pedagog organizira aktivnosti koje promiču međusobno poštovanje, razumijevanje različitosti i inkluzivno ozračje u školi.
6. Organizacija izvannastavnih aktivnosti
Kulturno-prosvjetne aktivnosti: Pedagog često sudjeluje u organizaciji izvannastavnih aktivnosti kao što su kulturne manifestacije, sportske manifestacije, ekskurzije, natjecanja i druga školska događanja koja pridonose općem razvoju učenika.
Radionice i projekti: Organizira i provodi razne radionice na teme poput vršnjačkog nasilja, zdravlja, emocionalne inteligencije, digitalne pismenosti i sl.
7. Dokumentacija i administracija
Praćenje i vođenje evidencije: Pedagog vodi evidenciju o učenicima, njihovom napredovanju, problemima u učenju, odgojnim mjerama i sličnim aspektima školskog života.
Izvješća i planiranje: Priprema izvješća o odgojno-obrazovnim aktivnostima, predlaže strategije unaprjeđenja odgojno-obrazovnog procesa i sudjeluje u planiranju godišnjih programa škole.
Pedagog u srednjim školama ima važnu ulogu u povezivanju učenika, roditelja i nastavnog osoblja, radeći na tome da škola postane poticajno okruženje za učenje i razvoj svih učenika.

Skip to content