preskoči na sadržaj

Tehnička škola Nikole Tesle Vukovar

STRUČNO VIJEĆE HRVATSKOG JEZIKA

Svjetski dan učitelja - Sretno nam!

Autor: Irina Marić, 2. 10. 2020.

Svjetski dan nastavnika

 

Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine  5. listopada. Proglasio ga je UNESCO godine 1994. u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja. Obrazovna internacionala (EI), svjetska federacija sindikata stručnjaka u obrazovanju sa sjedištem u Bruxellesu, čvrsto vjeruje da Svjetski dan učitelja treba biti međunarodno priznat i obilježavati se u cijelom svijetu. Napori Obrazovne internacionale i njene 401 članice doprinijeli su međunarodnom priznanju i obilježavanju toga dana širom svijeta. Ne samo 5. listopada, nego svakoga dana bismo pokazivati koliko je rad učitelja jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni. Cilj Svjetskog dana učitelja jest dati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija, podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju. Prigoda je to i za isticanje važnosti rada svih učitelja i nastavnika i njihov utjecaj na razvoj društva u cjelini, te da se naglasi važnost te profesije, ali i samog obrazovanja čiji su oni nositelji, stoga se taj dan obilježava u više od 100 zemalja svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Po mnogima je poziv učitelja najvažniji za razvoj čovjeka i društva. Statistički gledano mogli bismo govoriti o „Danu učiteljica“ s obzirom na odnos broja učiteljica i učitelja u učionici. Kada sam pohađala osnovnu školu, od 1992. do 2000. u školi nije radio nijedan učitelj, samo po koji nastavnik. Učenici ušavši u razred i dobivši učitelja/nasatavnika/profesora nisu osvijestili kako postaju dio obitelji. Nastavnik je taj koji te gura, tjera u život, vodi u borbu, a istovremeno grli, tješi, podržava i ispravlja nepravdu. Vjerujem da se svatko od nas sjeća imena svoje prve učiteljice/učitelja. I sama, kada sam birala studij, bila sam jedna od 1800 studentica sa samo 200 studenata, a na sam odjel kroatistike te jeseni sjela su 4 studenta, 4 buduća nastavnika hrvatskoga jezika. Biti učitelj(ica) nije nimalo lako, važna je to djelatnost, oni su prenositelji  znanja, ali i odgoja.  Sedmogodišnje dijete zakoračivši tj prešavši školski prag napušta svijet djetinjstva i igre te postaje dio uzbudljivoga svijeta školskoga zvona, odmora, knjiga, prijateljstava, (ne)napisanih zadaća. To je svijet u kojem gradimo prijateljstva, pomičemo granice i rastemo u zajednici. Škola je vrijeme kada se učimo suradnji i suparništvu. Vrijeme je to kada smo sami, bez roditelja, vrijeme kada se oblikujemo u ljude sa stavom i karakterom. Ocjene koje učitelji zapisuju u poslu učitelja nisu važne. Da se pita nas, nas učitelje, ocjene ne bismo ni pisali svojim učenicima. Uloga učitelja jest prepoznati dijete, prepoznati njegove talente, dati prednost mogućnostima djeteta, biti im podrška i vjerovati u njihove snove kako bismo jednoga dana ponositi bili znantvenicima, liječnicima, radnicima. Pamtimo mi svoje prve učitelje, one omiljene i nešto manje. Uvijek su mi govorili kako su omiljeni učitelji upravo oni strogi. Iako posao učitelja/nastavnika ili profesorice obavljam jedanaest godina ne znam jesam li stroga ili (ne)omiljena. Važno mi je da iz mojih učionica nakon tri ili četiri godine odgoja i obrazovanja izađu mladi ljudi, ljudi s jasnim životnim ciljevima, moralni, vrijedni i istinoljubivi. Život je tu da im daje druge lekcije. Danas, u 21. stoljeću i ove 2020. godine na učiteljevu putu našao se niz izazova. Učitelji su bili ti s kojima je jutro počinjalo, a dan završavao. Sjedili smo ispred ekrana računala/tableta/laptopa i mobitela te gledali što i kako dalje. Nismo se predali, nijedan učitelj neće odustati od svojih učenika. Pisali su oni, pisali smo mi. Snimali smo sebe, radili prezentacije, odgovarali na pitanja i bili podrška. Odgovori su uvijek došli do učenika. Učitelj je taj koji četrdeset godina ide u školu, uči, odupire se sustavu, ali ga i prihvaća. Učimo od učenika, od kolega, ali i sami sebe učimo. Posla je puno, ali s istinskom ljubavi sve to ide. Svakodnevica nam je donijela jedan novi oblik nastave. Svako vrijeme ima svoja pravila. Svladali smo pametne ploče, e-maticu, e-Dnevnik, a zašto ne bismo maske i brojne aplikacije. Nikada nijedno računalo neće zamijeniti živu riječ nastavnika, njegov osmijeh ili pogled. Učitelj uči, odgaja i obrazuje pa ću  zato ovaj tekst završiti krilaticom: „Ne predaje učitelj ono što želi, ne predaje učitelj ono što zna, učitelj predaje ono što jest.“ 

 

Irina Marić, prof.

Tehnička škola Nikole Tesle Vukovar

 




FILM o našoj školi

      

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Školsko zvono
  I. smjena II. smjena
1. 07.00-7.45 13.10-13.55
2. 07.50-8.35 14.00-14.45
3. 08.40-09.25 14.50-15.35
  Veliki odmor Veliki odmor
4. 09.40-10.25 15.50-16.35
5. 10.30-11.15 16.40-17.25
6. 11.20-12.05 17.30-18.15
7. 12.10-12.50 18.20-19.00

slobodne aktivnosti 

  I. smjena II. smjena
1. 7.00-7.40 13.45-14.25
2. 7.45-8.25 14.30-15.10
3. 8.30-9.10 15.15-15.55
  Veliki odmor Veliki odmor
4. 9.25-10.05 16.10-16.50
5. 10.10-10.50 16.55-17.35
6. 10.55-11.35 17.40-18.20
7. 11.40-12.20 18.25-19.00

VIRTUALNA KNJIŽNICA NAŠE ŠKOLE

 Radno vrijeme školske knjižnice:

ponedjeljak, srijeda i petak

od 7:00 do 13:00

utorak i četvrtak

od 13:00 do 19:00

on-line katalog školske knjižnice

Korisni linkovi
 > e-Usmjeravanje
 > CISOK
 > HZZ

Virtualne učionice

CMS za škole logo
Tehnička škola Nikole Tesle Vukovar / Blage Zadre 4, HR-32010 Vukovar / ss-tehnicka-ntesla-vu.skole.hr / ured@ss-tehnicka-ntesla-vu.skole.hr
preskoči na navigaciju